فیلم | آیه‌های نویدبخش در عصر انتظار
کد خبر: 4201169
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
قاریان برجسته جهان اسلام تلاوت کردند

فیلم | آیه‌های نویدبخش در عصر انتظار

امیرالمؤمنین(ع) فرمود: «مستضعفان یاد شده در قرآن كه خداوند اراده فرموده است آنان را پیشوای مردم روی زمین قرار دهد،‌ ما خاندان پیامبریم. خداوند سرانجام «مهدی» این خانواده را بر می‌انگیزاند و به وسیله او، آنان را به اوج شكوه، عزت و اقتدار می‌رساند و دشمنانش را به سختی، به ذلت می‌كشد.» بحارالانوار، ج 51، ص 63.

به گزارش ایکنا همزمان با برگزاری چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران و حضور داوران و قاریان برجسته از جهان اسلام در این رقابت‌ها و در آستانه سالروز میلاد منجی عالم بشریت، حضرت مهدی موعود(عج) در نیمه شعبان‌المعظم، خبرگزاری ایکنا در پویش  «آیه‌های نویدبخش در عصر انتظار» از جمعی شرکت‌کنندگان خارجی حاضر در بزرگترین رویداد قرآنی کشور تلاوت دو آیه شریفه 5 سوره مبارکه قصص و 105 سوره مبارکه انبیاء را خواستار شد.
این پویش رهاوردی است از رسالت خبرگزاری بین‌المللی قرآن در راستای تلاش برای تحقق فرهنگ قرآن در ایران اسلامی و سراسر جهان و مهجوریت‌زدایی از معارف قرآنی در عرصه‌های مختلف.
امید است با مشاهده این ویدئو و استماع آیات نوری که نویدبخش فرمانروایی مستضعفان بر زمین و زمان است، با دعای فرج سهمی هرچند کوچک در زمینه‌سازی برای تعجیل در ظهور امام عصر(ارواحنا فداه) داشته باشیم.
ویدئوی تلاوت اساتید قاری حاضر در کمیته داوری چهلمین مسابقات بین‌المللی قرآن ایران:
 
 
ویدئوی تلاوت قاریان ممتاز حاضر در چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران:
 
 
آیات تلاوت شده در این ویدئو عبارتند از:
 

آیه 5 سوره مبارکه قصص

 
وَنُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ ﴿قصص/5﴾
و خواستيم بر كسانى كه در آن سرزمين فرو دست‏ شده بودند منت نهيم و آنان را پيشوايان [مردم] گردانيم و ايشان را وارث [زمين] كنيم.
امیرالمؤمنین(ع) در تأویل این آیه شریفه می‌فرماید: «دنیا پس از چموشی و سركشی، بسان شتری كه از دادن شیر به دوشنده‌اش خودداری می‌كند و آن را برای بچه‌اش نگهداری می‌كند، به ما روی خواهد آورد.» نهج‌البلاغه، قصار 209.

سپس به تلاوت این آیه شریفه پرداخت كه: «و نرید ان نمن علی الذّین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین... ». ابن ابی‌الحدید در این مورد می‌نویسد: «بزرگان دینی و همفكران ما بر این واقعیت تصریح می‌كنند كه این بیان امیرمؤمنان(ع) از آمدن امام و پیشوای بزرگی است كه فرمانروای زمین و زمان می‌گردد و همه كشورها در قلمرو قدرت او قرار می‌گیرند.... »(شرح ابن ابی الحدید، ج 19، ص 29).

و نیز از امیرالمؤمنین علی(ع) آورده‌اند كه فرمود: «مستضعفان یاد شده در قرآن كریم كه خداوند اراده فرموده است آنان را پیشوای مردم روی زمین قرار دهد،‌ ما خاندان پیامبریم. خداوند سرانجام «مهدی» این خانواده را بر می‌انگیزاند و به وسیله او، آنان را به اوج شكوه، عزت و اقتدار می‌رساند و دشمنانش را به سختی، به ذلت می‌كشد.»(بحارالانوار، ج 51، ص 63).

آیه 105 سوره مبارکه انبیاء

 قرآن در نویدی دیگر می‌فرماید:

وَلَقَدْ كَتَبْنَا فِي الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ ﴿انبیاء/105﴾
و در حقيقت در زبور پس از تورات نوشتيم كه زمين را بندگان شايسته ما به ارث خواهند برد.

امام باقر(ع)، در تفسیر این آیه فرمود: «هُم اصحابُ المَهدِیِّ فی آخِرِ الزَّمانِ؛ آنان، یاران مهدی در آخرالزمان هستند.»(مجمع‌البیان/ ج7ص106) و در حدیث دیگری نیز از ایشان روایت شده که فرمود: «هُمُ القائِمُ وَ اصحابُهُ؛ ایشان، قائم(ع) و یاوران اویند. (تفسیر قمی/ ج2ص77).

انتهای پیام
captcha